Nepaisant griežtėjančių reguliacijų ir emisijų ribojimo, dyzeliniais varikliais varoma technika yra itin populiari Lietuvoje. Didžioji dalis ūkyje ir komercijai naudojamų transporto priemonių yra „apginkluotos“ dyzeliniais varikliais. Ne paslaptis, jog viena pagrindinių to priežasčių – mažesni kaštai kurui ir pigesnė eksploatacija. Tačiau tam, kad ekonomiškumo faktorius išliktų, dyzelinius variklius būtina laiku ir tinkamai prižiūrėti. Neskiriant pakankamai dėmesio variklio priežiūrai ir bandant sutaupyti ten, kur nereikėtų, ilgainiui Jūsų kišenės gali smarkiai nukentėti. Pateiksime keletą patarimų, į ką reikėtų atkreipti dėmesį.

Geras kuras – didžiulis privalumas

Kokybiškas dyzelinas – bene svarbiausias aspektas, užtikrinantis variklio ilgaamžiškumą ir sklandų veikimą. Dyzelinių variklių remontas, remiantis Salvis.lt patirtimi, gali būti brangus malonumas, todėl patartina rinktis tik aukštus kokybės standartus atitinkantį kurą. Pateiksime analogiją: įsivaizduokite variklį kaip savo paties organizmą, o kurą – kaip kraują. Jeigu kūnu cirkuliuoja sveikas, gerosiomis dalelėmis prisodrintas kraujas, jausitės gerai ir būsite sveiki. Identiška situacija yra ir su dyzelinu: kokybiškas, be žalingų priemaišų pilamas kuras užtikrins geresnį variklio darbą ir ilgesnį eksploatacinį periodą.

Nuolat keičiant kuro tiekėją ar įsigyjant dyzeliną iš neaiškios reputacijos šaltinių, kiekvieną kartą rizikuojate kuro sudėtimi, o tai gali neigiamai atsiliepti varikliui – sumažėti variklio trauka, degalų degimo efektyvumas, lengviau užteršiami kuro purkštukai ir degalų filtrai.

Švarus oras – būtinas kokybiškam degimui

Neatsiejama vidaus degimo variklių veikimo dalis – oras. Salvis.lt teigimu, dyzelinių variklių remontas gali ateiti žymiai greičiau, nei planuota, jeigu oro filtras automobilyje užsiteršęs ir laiku nepakeistas. Tai gali pasireikšti tiek didesnėmis kuro sąnaudomis, tiek suprastėjusiu variklio darbu, padidėjusiu dūmingumu. Važinėjant ypač dulkėtomis ar užterštomis vietovėmis, patartina filtrą keisti ar valyti dažniau. Kitu atveju, rekomenduotina oro filtrą keisti bent kartą ar dukart per metus.

Nepamirškite ir tepalų

Kitas dalykas, kurį kai kurie vairuotojai praleidžia pro pirštus – tepalų keitimas. Per ilgai nepakeisti tepalai dažnai apsunkina variklio užvedimą, gali nukentėti ir turbokompresorių veikimas. Keisti tepalus rekomenduojama atsižvelgiant ne tik į gamintojo nurodymus, tačiau ir vairavimo stilių, vairavimo sąlygas. Kaip riba, kurios nevertėtų peržengti, dažniausiai įvardijama 10 – 15 tūkst. nuvažiuotų kilometrų.

Neapleidžiant savo variklio ir atkreipiant dėmesį į jo siunčiamus signalus, galite sutaupyti tiek laiko, tiek pinigų. Pilant kokybišką kurą, laiku keičiant filtrus ir tepalus gerokai sumažinsite sutrikimų riziką. Jeigu dyzelinių variklių remontas – neišvengiamas, tuomet patikėkite jį Salvis.lt specialistams.

Kategorijos: Žmonės ir technika