Tiek lengvieji automobiliai, tiek sunkioji pramoninė technika dažniausiai turi juos visus vienijančią problemą – tai purkštukus ir jų problemas. Šie yra svarbiausia dyzelinių variklių dalis. Norisi tikėti, kad jei veiks patikimai taip, kaip skelbia garantinis laikotarpis – na bent jau 200 tūkst. kilometrų, tačiau, pasirodo, kad šie priklausomai nuo transporto priemonės veikia skirtingai ir vieną teoriją čia sudėtinga pritaikyti. Ką daryti ir kodėl purkštukų problema pastaruoju metu yra tokia aktuali? Apie tai išsamiau mums pasakojo srities specialistai.

Viską visada reikia reguliariai tikrinti

Jei manote, kad galite lengvai prasisukti vairuodami dyzelinę transporto priemonę nepatikrinus jos visus metus – tai labai klystate. Reguliari variklio darbo patikra yra vienas svarbiausių tinkamo variklio darbo elementų. Kuro purkštukų remontas – dažna problema, kurios iš pat pradžių daugelis nė nepastebi. Štai kodėl viską reikia nuolat stebėti ir tikrinti, nes didžiausios variklių problemos atsiranda nepastebimai, tyliai, kol galiausiai pasirodo visu gražumu. Tad jei norite saugiai važinėti visus metus, daugiau dėmesio skirkite savo varikliui patys – stebėkite kuro sąnaudas, reguliariai keiskite tepalus. Kuo daugiau dėmesio ir pastangų įdėsite patys, tuo mažiau bus problemų vėliau.

Atkreipkite dėmesį į pilamus degalus

Dar viena labai dažna ir kvailoka klaida – tai taupymas renkantis degalus. Tačiau tai tas pats, kas patį save girdyti užterštu vandeniu. Pigūs degalai dažnai pasižymi gerokai žemesni kokybe, atkeliauja dažniausiai iš rytinių šalių, o dėl šios priežasties, degaluose gausu ne tik šiukšlių, bet ir sieros junginių, kenksmingų mikroelementų, kurie užteršia variklio tepimo sistemą, užkemša purkštukus, pagreitina variklio dalių susidėvėjimą. Stipriai susidėvėjusių purkštukų remontas dažniausiai ir atsieina nemažai, tad nenorint verkti dėl didelių išlaidų, pataupius degalams, geriau jau rinktis brangesnius ir aukštesnės kokybės degalus, nei leisti technikai dėvėtis ir gesti greičiau nei įmanoma.

Kokybė padeda taupyti

Anot specialistų, purkštukai tarsi „Achilo kulnas“ visiems vairuotojams. Genda dažnai, o kainuoja daug. Vienas purkštukas gali kainuoti nuo 50 iki kelių šimtų eurų, priklausomai nuo gedimo tipo ir problemos. Jie taip pat akcentavo, kad pilant kokybiškus degalus, ne tik purkštukai tarnaus ilgiau, bet ir važinėjama ekonomiškiau. Nors atrodo brangiau, tačiau vėliau išlaidų nereikalauja remontai ir specialistų konsultacijos. Galima daryti išvadą, kad dažniau verta rinktis kokybę ir taip sutaupyti.

Kategorijos: Žmonės ir technika